Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2011

Μάρτιος 2001
ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΗΡΙΑ ΟΔΟΣ – ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΚΡΗΝΙΔΩΝ
Θα ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2003.
    Απ ό,τι φαίνεται θα την προλάβουμε την Ολυμπιάδα του 2004 αφού η παρακαμπτήριος, η κατασκευή της οποίας ξεκίνησε το 1998, θα τελειώσει προς το τέλος του 2003.  Ούτε μια δεκαετία αναμονής!  Η οδός που θα ξεκινά λίγο πριν τις Κρηνίδες και θα καταλήγει στο εργοστάσιο μαρμάρων του Σκαρή, θα αποτελέσει ‘’ ανάσα’’ τόσο για τους διερχόμενους οδηγούς όσο και για τους κατοίκους των οικισμών των Κρηνίδων και της Λυδίας.
    Λόγω της καθυστέρησης που παρατηρείται  στη διαδικασία αποπεράτωσης του έργου, απευθυνθήκαμε στον Διευθυντή Δημοσίων Έργων του τμήματος Καβάλας της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης, τον κ. Στυλιανό Στυλίδη, ο οποίος μας δήλωσε πως εφόσον καθυστέρησε η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης δεν ήταν δυνατόν να προχωρήσει το έργο.
Πρώτο κομμάτι παρακαμπτήριας οδού.
Ερώτηση:  Το πρώτο κομμάτι της οδού ολοκληρώθηκε το Σεπτέμβριο του 2000. Γιατί δεν δίνεται στην κυκλοφορία;
Απάντηση: Δεν παραδόθηκε στην κυκλοφορία γιατί το κομμάτι αυτό, που είναι η παράκαμψη των Κρηνίδων, έχει συνδυαστεί να λειτουργήσει αμέσως μαζί με το επόμενο κομμάτι, που αποτελεί την παράκαμψη της Λυδίας. Έχει προγραμματιστεί τα δυο αυτά κομμάτια να κατασκευαστούν παράλληλα. Προηγήθηκε το κομμάτι της παράκαμψης των Κρηνίδων και ακολούθησε η δημοπρασία και κατασκευή του άλλου αλλά είχαμε καθυστέρηση στην έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών όρων του β’ κομματιού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορούμε να προχωρήσουμε  σε απαλλοτριώσεις, γιατί προϋπόθεση για να κάνεις κήρυξη απαλλοτρίωσης, όταν πρόκειται για δημόσιο έργο, είναι να υπάρχει εγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη.
Ερώτηση: Η οποία θα γινόταν από ποιόν φορέα;
Απάντηση: Από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Πάντα η έγκριση τέτοιων μελετών γίνεται από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. εφόσον αφορά εθνικό δρόμο, όπως  ο συγκεκριμένος. Καθυστέρησε η έγκριση μελέτης,  καθυστέρησε η  κήρυξη απαλλοτρίωσης και όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα να περάσουν οι προθεσμίες μέσα στις οποίες μπορούσαμε να δημοπρατήσουμε έργα από το Β’ κοινοτικό πλαίσιο στήριξης. Τώρα πια το κομμάτι θα δημοπρατηθεί με το Γ΄Κ.Π.Σ. Το α΄ κομμάτι δεν μπορούσε  να λειτουργήσει αυτοτελώς, γιατί σταματάει περίπου στο ύψος  της  συνδετήριας οδού προς τον αρχαιολογικό χώρο.  Αν, λοιπόν, το δίναμε στην κυκλοφορία θα εκτρέπαμε τα οχήματα για ένα χιλιόμετρο και θα τα ξαναγυρίζαμε πάλι πίσω  άνευ λόγου. Ο κόμβος, που ενώνει την  συνδετήρια οδό με την υφιστάμενη εθνική, είναι διαμορφωμένος έτσι ώστε να δίνει κυκλοφορία είτε στον αρχαιολογικό χώρο είτε δεξιά γιατί προς αριστερά κίνηση δεν προβλέπεται. Το κομμάτι του εθνικού δρόμου, που είναι ανάμεσα στις αρχαιότητες, προβλέπεται να πεζοδρομηθεί.  Από την είσοδο των Κρηνίδων μέχρι τον δρόμο που πάει για τα λασπόλουτρα, το κομμάτι αυτό κάποια στιγμή θα πεζοδρομηθεί.
Ερώτηση: Ποιά ήταν η πηγή χρηματοδότησης του έργου;
Απάντηση: Ήταν το περιφερειακό πρόγραμμα από το Β΄Κ.Π.Σ. Το έργο που έγινε είχε προϋπολογισμό γύρω στα 850 εκατομμύρια  δρχ. Με τη σύμβαση που έγινε πήραμε γύρω στα 600 εκατομμύρια δρχ. Είναι το έργο που έχει κατασκευαστεί.
Ερώτηση: Υπήρξαν προβλήματα σχετικά με την υλικοτεχνική υποδομή του έργου;
Απάντηση: Τι εννοείτε;
Ερώτηση: Την ερώτηση αυτή σας τη θέτω γιατί υπήρξαν κάποιες φήμες ότι έγινε κάποια διαμαρτυρία για προβλήματα σχετικά με την υλικοτεχνική υποδομή. Τι απαντάτε εσείς ως ο κατεξοχήν υπεύθυνος;
Απάντηση: Όχι, δεν υπήρξε κανένα απολύτως πρόβλημα.
Ερώτηση: Πότε ξεκίνησε η υλοποίηση του έργου κ. Στυλίδη;
Απάντηση: Δημοπρατήθηκε το Μάιο του 1998 ενώ η σύμβαση υπογράφηκε το Σεπτέμβριο του ίδιου  χρόνου. Εκεί περίπου άρχισε και το έργο και τελείωσε το καλοκαίρι του 2000.
Δεύτερο κομμάτι παρακαμπτήριας οδού.
Ερώτηση: Όσον αφορά το β΄ κομμάτι, γνωρίζουμε ότι θα καλυφθεί οικονομικά από το Γ΄Κ.Π.Σ. Έχουν δεσμευτεί αυτά τα χρήματα;
Απάντηση: Καταρχήν το  έργο έχει ενταχθεί στο Γ΄Κ.Π.Σ., στο πρόγραμμα της περιφέρειας. Υπάρχει συλλογική απόφαση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας όπου είναι γραμμένα όλα τα έργα που έχουν ενταχθεί.   Το έργο της παρακαμπτήριας οδού είναι ενάριθμο και ο αριθμός του είναι ο 2031605. Ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 2,5 δις σύμφωνα με την περσινή Σ.Α.Ε.
Ερώτηση: Τι σημαίνει Σ.Α.Ε.;
Απάντηση: Είναι η Συλλογική Απόφαση Έργων της περιφέρειας, είναι η 031/2. Άρα , λοιπόν, τα λεφτά υπάρχουν, μελέτη υπάρχει, η κήρυξη απαλλοτρίωσης έχει γίνει ενώ στις 18 Μαρτίου του έτους που διανύουμε δικάζεται στο Πρωτοδικείο Καβάλας ο καθορισμός των τιμών μονάδος. Αυτό σημαίνει ότι το Μάιο με Ιούνιο θα έχει βγει η απόφαση του δικαστηρίου η οποία θα λέει ότι το τάδε χωράφι θα έχει τόσο, το άλλο τόσο, θα γίνει παρακατάθεση των χρημάτων για να μπορέσουμε παράλληλα να δημοπρατήσουμε το έργο και να αρχίσει να εκτελείται. Παράλληλα για να επιταχύνουμε τις διαδικασίες έχουμε προχωρήσει στη διαδικασία της επίταξης.
Ερώτηση: Τι εννοείτε με τον όρο επίταξη;
Απάντηση: Επειδή το έργο αυτό είναι επείγον και επομένως δεν θα καθυστερήσουν  οι απαλλοτριώσεις, ο υπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.  αποφάσισε να συσταθεί μια επιτροπή η οποία θα καθορίσει τιμές μονάδος για τα επικείμενα. Σε κάθε χωράφι δηλ. τι καλλιέργεια υπάρχει, αν υπάρχει περίφραξη, στάβλος, μια εγκατάσταση, να αποζημιωθούν λοιπόν όλα αυτά τα επικείμενα, να πάρουν οι ιδιοκτήτες τα λεφτά και να επιτρέψουν να αρχίσει το έργο νωρίτερα από την κανονική απαλλοτρίωση. Η επιτροπή έχει καθορίσει ήδη  τιμές μονάδος, έχουν αποδεχτεί όλοι όσοι θίγονται την διαδικασία της επίταξης πλην  ενός. Δεν θα ήθελα να αναφέρω το όνομά του. Το θέμα είναι ότι ο συγκεκριμένος κύριος βρίσκεται στο τέλος της οδού και έτσι δεν θα εμποδίσει στην εκτέλεση των εργασιών.  Άλλωστε μέχρι τότε το δικαστήριο θα έχει βγάλει τιμή μονάδος και δεν θα υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα. Να ξεκαθαρίσω εδώ ότι με την επίταξη αποζημιώνονται τα επικείμενα και όχι η γη δηλ. οι καλλιέργειες ή αν υπάρχει κάποια γεώτρηση, ένας τοίχος κ.λπ.  Όλοι έχουν δεχτεί, τα χρήματα των αποζημιώσεων έχουν δοθεί ενώ παράλληλα προχωρά η απαλλοτρίωση για να επιταχύνουμε τις διαδικασίες.
Ερώτηση: Ποιες ανάγκες θα καλύψει με την ολοκλήρωσή του το έργο;
Απάντηση: Κυρίως θα εξυπηρετήσει την υπεραστική κυκλοφορία. Αυτούς που σήμερα περνάνε μέσα από τους δυο οικισμούς και αναγκάζονται να κινηθούν με μειωμένη ταχύτητα. Αποφεύγονται έτσι , επίσης, τα ατυχήματα.  Τους οικισμούς θα τους απαλλάξει  από τη συχνότατη κίνηση.  Όσον αφορά τον αρχαιολογικό χώρο θα είναι πιο εύκολη  η πρόσβαση είτε για τις επισκέψεις  στο χώρο είτε για διάφορες εκδηλώσεις. Από τον συνδετήριο δρόμο θα εισέρχονται και θα εξέρχονται πιο εύκολα. Υπάρχουν οι εξής κόμβοι:  Ο πρώτος είναι ο κόμβος εισόδου λίγο έξω από τις Κρηνίδες, ο δεύτερος είναι ο συνδετήριος που βγαίνει μπροστά στον χώρο στάθμευσης του Αρχαίου Θεάτρου,  ο τρίτος είναι αυτός που πάει στα λασπόλουτρα, ο τέταρτος αυτός που θα  συνδέει τη Λυδία με την παρακαμπτήρια οδό  και ο τελευταίος κόμβος εξόδου από την άλλη πλευρά στην περιοχή που είναι το εργοστάσιο του Σκαρή.  Με τους κόμβους αυτούς εξυπηρετείται άνετα η κυκλοφορία.
Ερώτηση: Ποια είναι η τελική ημερομηνία παράδοσης του έργου στο σύνολό του; Τι στόχος έχει τεθεί;
Απάντηση: Αν κάνουμε μια εκτίμηση ότι θα έχουμε εργολάβο γύρω στον Ιούνιο με Ιούλιο και θα έχουμε 2,5 χρόνια περίπου προθεσμία για να τελειώσει το έργο θα πάει στο τέλος του 2003. Στο τέλος του 2003 θα πρέπει να έχει τελειώσει όλο το έργο.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΟΙΜΕΝΙΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου